Ce este copywriting-ul și de ce este important pentru afaceri?

copywriting

Ce este copywriting-ul? Aceasta este prima întrebare cu care mă confrunt de fiecare dată când spun cuiva cu ce mă ocup. Ok, faptul că nu toți înțeleg acest termen nu e grav. Mai grav e faptul că proprietarii de afaceri mici, medii și mari nu cunosc info generală despre copywriting și nici beneficiile pe care le-ar aduce un copywriting calitativ companiei lor.

Dar să o luăm pe rând. Ce înseamnă copywriting-ul?

Dacă e să îl definesc pe scurt, aș spune că copywriting-ul este arta și știința de a face un brand să vorbească publicului său.

Cuvintele vin să completeze ceea ce imaginile nu pot spune pe deplin, fiind parte integrală a marketing-ului, atât online, cât și offline. Scrierea de ”copy”, sau cu alte cuvinte a textului de promovare, implică cunoașterea produsului / serviciului, cunoașterea publicului țintă, gradului de empatie a potențialilor clienți cu produsul sau serviciul, dar și a principiilor psihologice care i-ar determina să cumpere acel ceva pe care îl promovăm.

Când are nevoie o afacere de copywriting?

Mereu.

O afacere are nevoie de copywriting în toate aspectele comunicării sale cu potențialii clienți. Copywriting-ul se folosește în email marketing, în scrierea textelor pentru website, în comunicatele de presă, în postările de pe rețelele sociale, în materialele promoționale online și offline, în slogane și lista poate continua.

Fiecare parte a unui text de promovare are un singur scop: să facă cititorul să citească următoarea propoziție până ajunge la ultima și ia decizia să cumpere ceea despre ce tocmai a citit. Asta se poate manifesta prin click pe butonul ”Cumpără acum”, prin oferirea datelor de contact pe un Landing Page sau prin orice acțiune conformă îndemnului ”Call to Action”.

copywriting

Ce poate face copywriting-ul pentru o afacere?

  • O poate aduce și menține în lumina reflectoarelor.
  • Spune istoria brandului / produsului / serviciului. Iar asta generează vânzări. Multe.
  • Conectează afacerea cu clientul său ideal.
  • Explică de ce acest produs / serviciu este bun și creează o istorie unică.
  • Face ca fiecare client să se simtă unic și deosebit.
  • Acesta este empatic cu trăirile interne ale clientului și îl ajută să găsească soluția problemei (în produsul promovat).
  • Face ca website-urile să apară în topurile căutărilor în motoarele de căutare.

Iar pe final…

Aș putea scrie mult despre copywriting. Și o voi face în curând. Dar un copywriter bun știe că articolele de blog bune nu sunt foarte lungi. 🙂

Voi termina această scurtă introducere în copywriting cu un citat extraordinar de la Mark Duffy:

Noi (copywriter-ii) suntem acele instrumente care putem întoarce și flexa limbajul încât acesta se va potrivi oricărei cerințe ale pieții. Aveți nevoie de un concept explicat în zece cuvinte? Noi o vom face în șase. Noi facem broșurile să cânte. Noi scriem titluri care fac oamenii să dea click pe link-uri. Noi facem brandurile să pară de mii de ori mai deștepte decât sunt.

Cu drag de ceea ce fac,

Adriana.

 

One thought on “Ce este copywriting-ul și de ce este important pentru afaceri?

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *