Creează texte în limba publicului tău țintă

Toate textele unui copywriter trebuie să fie convingătoare, punct. Aici se are în vedere orice tip de texte, fără îndoială. Dar cum să facă în așa fel, încât să găsească miezul curiozității cititorului? Cum să vorbească în limba lui și să-l cucerească din primele fraze? Cum să-i captiveze atenția, dar și să-l convingă să cumpere acel produs sau să aleagă acel serviciu despre care scrii? Hai pe rând.

Fiecare copywriter are stilul său. Eroare!

Posibil vei face ochi mari, dar e o greșeală să menții aceeași tonalitate și același stil în textele tale. Diferența dintre un copywriter și un scriitor ordinar constă în faptul că el nu trebuie să aibă stilul său aparte. Explic de ce.

Tu scrii texte pe care le citesc oameni diferiți. Crezi că un material destinat unor tinere mămici poate fi scris în stilul unui text orientat către fizică sau energie nucleară? Știu că folosesc des cuvântul ”trebuie”, dar chiar TREBUIE să înveți să simți publicul pentru care scrii, altfel eforturile tale se duc pe apa sâmbetei.

Tip: pentru a convinge cititorul, creează un text sub formă de dialog. Astfel îi dai senzația de live talking, adică i te adresezi anume lui, acum și aici.

Vrei ca textul tău să aibă un efect vizual pozitiv? Scrie fraze scurte și directe.

În mod normal, cea mai lungă frază are 1,5 – 2 rânduri. Dar e necesar să simți unde s-o poziționezi în paragraful tău (apropo, care la fel trebuie să fie scurt). Ai grijă de tonalitatea și dinamica textului, oferă publicului țintă o lectură liberă și ușoară.

Claritatea unui text este unul dintre pilonii pe care se bazează un copywriter erudit. Propoziții scurte, fraze scurte, paragrafe scurte – iată ofranda adusă Zeului numit Claritate! Dezvoltă un complex al simplității. Unii cred că textele sofisticate și lungi pot vorbi despre profesionalismul lor. Dar, de cele mai multe ori, acele texte rămân necitite.

Un alt aspect de importanță majoră este negația. Evit-o. De multe ori citesc pe Facebook texte de genul:

  • Nu ezita să ne suni chiar acum!
  • Nu spune copilului tău că există povești doar în cărți!
  • Nu rata șansa să..!

Astfel de expresii mă aruncă într-o stare de spirit negativă și mă fac să răspund la fel de simplu și laconic: NU. O astfel de reacție dorești de la publicul tău? Nu cred. Toți noi dorim o viață plină de emoții pozitive și senzații de neuitat. Mai mult, anume textul scris într-o manieră pozitivă și ușoară îi va atrage atenția cititorului și chiar îl va convinge să cumpere de la tine.

Acum, hai să transformăm exemplele negative sus – menționate în pozitive:

  • Sună-ne chiar acum și află despre ce e vorba!
  • Spune copilului tău că poveștile există și în realitate!
  • Acum ai șansa să cumperi acest produs la jumătate de preț!

Cum îți pare? Care variantă are un CTA mai puternic? Așa am zis și eu. J

Mă opresc aici. Aș scrie o zi și o noapte despre alte aspecte importante în procesul de scriere a unui text convingător, dar nu voi avea ce vorbi la Școala de Copywriting din februarie.

O școală în care profesorul nu învață și el e o absurditate.

 

 

 

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *