Uncategorized

Cum stabilești prețul ca să se vândă produsul?

By martie 10, 2020 No Comments
Prețul

Setarea unui preț este aproape o artă. În spatele lui este o muncă intelectuală după anumite principii de marketing, psihologie, economie a unei întregi echipe, sau cel puțin așa ar trebui să fie. În care parte a machetei și cu ce font scrii prețul astfel încât să nu deranjezi clientul – astea sunt doar două momente importante în acest caz. Hai să le descoperim pe toate!

  1. Folosești numere impare pe etichetele de preț?

Cumpărătorii percep mai bine prețurile la care numerele 3, 5 și 7 sunt ultimele. Poate că acest lucru se datorează faptului că pentru majoritatea dintre noi, la nivel subconștient, aceste numere par mai reușite și chiar „magice”.

  1. Creezi contraste de preț?

Mai întâi arată un produs scump, apoi unul ieftin. Astfel, prețul unui produs mai accesibil va părea cumpărătorului și mai atractiv. Robert Cialdini chiar a scris despre această tehnică în „Psihologia influenței”.

  1. Discounturile tale sunt în intervalul 5% – 30%?

Se crede că reducerile din această gamă sunt primite în mod favorabil de către clienți. Scăderea prețurilor cu mai puțin de 5% nu „prind”, dar peste 30% este suspect. Dacă totuși faci reduceri și mai mari, ar fi bine să le justifici.

  1. Te-ai dezis de cuvântul „preț”?

Oamenilor nu le place acest cuvânt. Este asociat cu pierderea de bani câștigați cu greu. Dacă este posibil, evită să utilizezi această definiție.

  1. Te-ai dezis de „asterisc”?

Când vedem un asterisc în apropierea prețului, ne conectăm imediat la un val sceptic și căutăm textul explicativ cu ochi mici. Prin urmare, dacă este posibil, înlocuiește asteriscul cu un alt simbol sau exclude-l de tot.

  1. Ai renunțat la bănuți?

Bănuții nu aduc profit suplimentar tangibil, dar prețul va părea mai mare datorită cifrelor suplimentare.

  1. Ai redus prețurile?

În loc de 10.000 de lei, este mai bine să folosești 9.870, de exemplu, dar nu 9.999 lei. În această formă, această tehnică de publicitate a devenit prea „răsuflată”.

  1. Te joci cu spațiile?

Dorești să „micșorezi” vizual prețurile – nu uita de spații. De exemplu, scrie 30.000 în loc de 30000. Astfel, prețurile sunt percepute mult mai ușor. Dacă dorești să faci prețurile concurenților să pară și mai mari – scrie-le fără spații.

  1. Te joci cu dimensiunea cifrelor?

Indică prețurile tale cu un shrift mic, iar prețurile concurenților cu unul mai mare. În mod inconștient, noi apreciem mărimea prețului, inclusiv valoarea numerelor. Primitiv? Din păcate, psihicul nostru este astfel creat.

  1. ̶T̶a̶i̶ prețul vechi?

Nu neglija acest truc vechi de publicitate – funcționează în continuare. Cu toate acestea, prețurile vechi trebuie să fie reale. Nu face reduceri „false” la care prețul vechi este luat „din tavan”. Pe  termen lung, un astfel de truc poate dăuna reputației.

  1. Micșorezi simbolurile valutare?

Nu face simboluri bănești ($) prea mari. Simbolurile masive ale banilor este asociat cu cheltuieli mari. Nu agrava durerea clientului de a se despărți de bani.

  1. Indici reduceri în % pentru bunuri ieftine și în bani – pentru cele scumpe?

O reducere de 30% la tricourile care costă 240 de lei arată mai solid decât „70 de lei cash-back”. Cu toate acestea, atunci când se vinde o cutie de viteze care costă 60.000 de lei, este mai bine să oferi reducerea în lei, de 3.000 de lei sau 12 000 de lei. Acest lucru este mai atractiv decât o reducere de 5% sau 20%.

  1. Separi costurile pentru transport?

Neincluzând costul pentru livrare în prețul mărfii, îl faci mai mic la prima vedere. După luarea deciziei de cumpărare, prețul de livrare va părea nesemnificativ în comparație cu costul produsului principal (din nou principiul contrastului).

  1. Te joci cu plasarea prețului?

„Reduci” prețurile plasându-le în stânga și în partea de jos a machetei publicitare. „Umfli” prețurile concurenților plasându-le în partea de sus și pe dreapta.

  1. Oferi prea multe prețuri?

Atunci când încerci să oferi o selecție largă pentru fiecare gust și buget, fii atent să nu exagerezi. Prea multă varietate a aceluiași produs fac consumatorul să fie confuz. Acesta se îndoiește, se gândește, se pierde … S-a desfășurat un experiment – 2 rafturi, primul cu 6 tipuri de mărfuri și al doilea cu 24. Pe primul raft, vânzări au fost mai multe!

  1. Eviți reducerile la bunurile premium și de lux?

Dacă lucrezi într-un segment cu prețuri mari, atunci reducerile trebuie utilizate cât mai puțin. Este permisă scăderea uneori a prețului doar pentru clienții loiali, demonstrând astfel recunoștința față de ei.

  1. Vânzând bunuri ieftine, spui prețul la început, iar pentru bunuri scumpe – îl indici la sfârșit?

La bunurile ieftine funcționează motivația: „Aceasta este cea mai accesibilă soluție a problemei mele / satisfacției dorinței mele”. Trigger-ul în acest caz este prețul. Pentru mărfurile scumpe: „Este valoroasă și mă face unică.” Trigger – calitatea, iar prețul este secundar.

Adică, pentru ca publicul țintă să devină interesat, este necesar ca atenția sa să fie imediat captată de ce este mai important pentru aceasta.

  1. Folosești stickere?

Acestea nu numai că atrag atenția utilizatorului, dar îi permit să navigheze rapid prețurile și sortimentele în general. De exemplu, stickerele: „Popular”, „Preț redus”, „Bestseller” etc.

  1. Ești sigur că ar trebui să faci o reducere, să faci lichidare de stoc?
  • În primul rând, dacă exagerezi, poți alinta clienții și aceștia vor aștepta mereu reduceri.
  • În al doilea rând, chiar și o reducere neînsemnată de 1% pentru clienți, înseamnă adesea o pierdere de 5-10% din profit pentru un antreprenor.

În loc să scazi prețul, creează o segmentare mai precisă a publicului țintă sau crește atractivitatea publicității tale.

Dacă ești proprietarul unei afaceri sau membrul echipei de marketing, ia în considerare aceste informații și setează cel mai bun preț, atât pentru companie cât și pentru clienți. Iar pentru mai multe secrete din domeniul atragerii atenției și vânzărilor „cu carul”, te așteptăm la cursul „Neurocopywriting”.

Înscrie-te aici https://www.facebook.com/events/257523975238634/

Leave a Reply

Don`t copy text!