Uncategorized

„Ia o pauză. Ia un Kit Kat” – și află cum au apărut cele mai faimoase slogane

By februarie 3, 2020 No Comments
Disney

Multe companii rămân faimoase tocmai din cauza unor slogane reușite, care literalmente rămân în memorie. Unele din ele au apărut din întâmplare, altele datorită unei echipe de marketing ingenioase.

În articolul de astăzi, vrem să împărtășim cu voi o parte din cele mai geniale slogane  și povestea lor.

  • „Bun de îți lingi degetele” (Finger Lickin’ Good, KFC)

Rețeaua de „Pui prăjiți Kentucky, KFC” este pe locul doi în topul mondial după „McDonald’s”. „Bun de îți lingi degetele” – este unul dintre cele mai populare sloganuri ale brandului KFC, care a fost creat din întâmplare în 1950.

Odată, în timpul unei reclame televizate în direct, în care se lăudau puii, cineva din fundal își lingea cu adevărat degetele. Un telespectator a sunat și s-a indignat: „Cineva din fundal își linge degetele!” La care managerul, neîncrezut, a răspuns: „Ei bine, într-adevăr – e așa bun de îți vei linge degetele.”

Cristiano Ronaldo, KFC

  • „În curând vor fi 2 tipuri de oameni, cei care folosesc calculatoare și cei care folosesc Apple” („Soon there will be 2 kinds of people, those who use computers and those who use Apples, Apple)

Compania a creat acest slogan la începutul anilor ’80. Acest slogan a devenit real abia după 10 ani, când oamenii au fost atât de atrași de apariția iMac-ului, încât au început să-l cumpere, în ciuda unui preț excesiv de mare în comparație cu un computer obișnuit.

Celebrul slogan „Gândește diferit” a apărut mult mai târziu. Acesta a fost prezentat ca o dedicație visătorilor celebri care nu se temeau să se opună sistemului și au fost capabili să schimbe lumea.

  • „Ia o pauză. Ia un Kit Kat ”(„ Have a Break, Have a Kit Kat ”, Nestle)

Tema unei pauze de gustare într-adevăr pare cam uzată datorită companiei Mars, care de asemena oferă o „pauză” împreună cu Twix. Dar deviza Kit Kat a apărut mult mai devreme – în 1958, când brandul încă aparținea companiei de ciocolată Rowntree (Marea Britanie). Iar batonașul a apărut pentru prima dată pe piață în 1935.

Kit Kat

  • „Pentru că meriți”, („Because you worth it”, L’Oreal)

În așa mod compania declară foarte subtil nu despre avantajele produsului său, ci despre imaginea fermecătoare pe care o ajută să se creeze. Acest lucru a ajutat brandul să fie unul dintre primii care a început să schimbe percepția oamenilor asupra produselor cosmetice. Începând cu 1996, L’Oréal a achiziționat brandul Maybelline New York, care în 2016, pentru prima, după o perioadă îndelungată, și-a schimbat sloganul din renumitul „Maybe She’s Born With It. Maybe It’s Maybelline”(„Poate că s-a născut cu asta. Poate că este Maybelline”) în „Make IT Happen ” („Fă să se întâmple​​”).

„Acum femeile nu sunt doar soții, mame și surori. Acestea sunt personalități progresive, în curs de dezvoltare, educate, curajoase, puternice, vibrante, imperioase. Asemenea femei ne inspiră”, spun reprezentanții companiei.

  • „Există lucruri care nu pot fi cumpărate. Pentru orice altceva, există MasterCard ”(„There are some things money can’t buy. For everything else, there’s MasterCard”)

Creat în 1997, acest slogan a fost tradus în 46 de limbi pentru 98 de țări și a devenit parte a celei mai remarcabile campanii publicitare. Ideea este excelentă – permite să creezi un număr aproape infinit de variante pentru campaniile publicitare.

Master Card

  • Conectând oamenii (Connecting People, Nokia)

Sloganul care promovează telefoanele mobile a fost dezvoltat în 1992 de către Nokia. În acel moment, în unele țări, Nokia, în principiu, era sinonim cu toate dispozitivele mobile care chiar „conectau oamenii”.

  • Gândește mic (Think small, Volkswagen)

Acest slogan este recunoscut drept cel mai bun dintre cele care au fost create de la începutul anilor ’50 pentru promovarea modelului „Beetle” Volkswagen. Astăzi, marketerii văd această campanie publicitară drept una dintre cele mai bune din secolul XX, iar legendarul „Beetle” poate fi numit una dintre cele mai faimoase mașini din lume. Este un moment istoric faptul că Volkswagen Beetle, din 1938 până în 2003, a produs 21.529.464 automobile.

Popularitatea mașinii a fost creată nu numai de prețul scăzut și fiabilitate, ci și de campania publicitară inițială care a însoțit acest model.

  • „Cel mai fericit loc de pe Pământ” („The happiest place on the Earth”, The Walt Disney Company)

Este sloganul companiei Walt Disney și a fost creat în 1960. Toată lumea îi iubește, așa că nu este surprinzător faptul că „cel mai fericit loc de pe Pământ” este proprietatea lor 🙂

Disney

6 Idei de creare a unui slogan

Există multe metode și idei de creare a sloganurilor, dar uneori este suficient un singur element de evidență. Iată câteva recomandări generale care te pot ajuta să creezi ceva deosebit:

  1. Poate fi concis, memorabil, inteligibil („Volvo. Pentru viață”, MTS „Ești cel mai bun!”, „În ritmul Vogue”, etc.)
  2. Joc de cuvinte. Atunci când există un sens dublu, consonanță, rimă („Libertatea – Volvo”, „Mit. Perfect și preț real”, „Salamander. Fiecărei perechi câte o pereche”)
  3. Conține umor, ironie sau sarcasm: este bine dacă sloganul înveselește și te face să zâmbești („Xerox. Am învățat lumea să copieze”, „Mars. Totul va fi în ciocolată”, „Stimorol. Uneori este mai bine să mesteci decât să vorbești”)
  4. Sloganul poate solicita o anumită acțiune, poate conține un apel direct către consumatori („Schwarzkopf. Experiența profesioniștilor în părul tău”, „Nuts. Încarcă-ți creierul”)
  5. Poate fi bazat pe contrast sau contradicție (“Fairy. O victorie ușoară asupra grăsimii cele mai dificile”, “Kinder. Laptele pe care îl poți mânca”, “Sprite. Nu te usca”)
  6. Conține o întrebare – acest lucru va ajuta la stabilirea contactului cu consumatorul. Întrebarea poate fi retorică, te poate face să te gândești sau să conțină deja răspunsul: („Vrei să spui că nu am gust?” (Winston), „Oare perfecțiunea are nevoie de publicitate?” (BMW).)

Van Dame

Într-adevăr, crearea unui slogan reprezintă o responsabilitate enormă, căci el, este acel element care reprezintă compania, în sensul direct al cuvântului, este cel care „sare primul în ochi” și care rămâne în memoria oamenilor.

Ai și tu de scris un slogan pentru compania ta? Atunci te invităm la training-ul „Slogane și Titluri cu Gust”, unde vei cunoaște mai multe metode și idei de creare a sloganelor.

Înregistrează-te aici: https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSe9T8v0PzETxwwLdVhFcRIAv344RDrufcwlfFCrKuvDFb1Ccg/viewform?vc=0&c=0&w=1&fbclid=IwAR2AI_59UQsFxDniNIF0yUU4zLQxoLGMXaqgzz3JKLND23svGMHQKuYk-AY

Leave a Reply

Don`t copy text!