Inspirație Pierdută. Descriere: Ingenioasă, Plină De Idei, Jucăușă. Sau Cum Găsim Inspirația Când Pare Irevocabil Pierdută.

inspirație

Zău că uneori îmi vine să dau anunțuri despre pierderea inspirației și oferirea recompensei celui care mi-o reîntoarce. Oricine care își câștigă banul prin activitatea de a crea ceva, a trecut prin momente când avea de toate, cu excepția inspirației.

Diferența dintre copywriting și alte profesii ce implică actul de a crea este că un copywriter trebuie să învețe să fie creativ la comandă. Nu ai luxul de a aștepta să te lovească vreo idee genială. Din contra, ai un termen limită, clienți nerăbdători și un produs / serviciu care nu se vinde pentru că tu nu scrii.

Ce e de făcut atunci? Iată ce mă ajută pe mine de ani de zile și-ți recomand cu încredere:

  1. Antrenează-te mult.

Nu este o soluție de moment (deși mai jos vei găsi și așa ceva), dar este ceva ce deprinde creativitatea la comandă. Nimic complicat nu se ascunde în spatele acestei metode: mergi la sală în mod constant – ai mușchii frumos reliefați. Faci lecții de canto – cucerești jurații de la ”Vocea României” sau pe cei dintr-un club de karaoke. Scrii mult – înveți cum să stimulezi imaginația și să oferi clientului cel mai bun text de vânzare pe care l-a citit vreodată.

  1. Răscolește rețelele de socializare

Rețelele de socializare sunt o sursă nemărginită de inspirație. Și aici nu mă refer la cercetarea concurenților (deși ajungem și acolo). Petrecând câteva momente pe oricare dintre acestea, vei găsi mai multe surse de inspirație pentru proiectul asupra căruia lucrezi la moment, cum ar fi:

  • discuții ce relevă cele mai actuale probleme ale utilizatorilor;
  • citate celebre, care pot fi atribuite într-o oarecare măsură textelor tale;
  • trenduri noi în diferite domenii.

Este important, în acest caz, să ai nivelul de concentrare conectat la maximum și să prinzi ideea care te-ar putea ajuta să scrii ulterior un anumit text.

social media facebook GIF

  1. Citește pe diagonală ziare sau un site de știri

De ce pe diagonală? Pentru că așa vei reuși să citești doar titlurile. Dar, cum am mai spus-o și nu voi înceta să o repet, titlurile joacă un rol primordial în copywriting. Citind fugitiv titlurile din ziare, titlurile cărților într-o librărie sau trecând cu privirea peste o pagină web plină de știri, vei reuși să prinzi un gând util în acel moment și să îl dezvolți pentru textul propriu. Atrage atenția la cărți pe care, în mod obișnuit, nu le-ai fi citit, reviste pe care nu le-ai fi cumpărat sau știri care îți par neinteresante. Asta îți va scoate imaginația din zona ei de confort, caldă și ordinară, și o va face să genereze idei noi.

  1. Privește peste ”gard” și vezi ce face concurența.

Aici nu mă refer la copywriteri-concurenți, dar la afaceri concurente ale clientului pentru care scrii. Vezi ce se întâmplă la ei și adaptează textului tău.

Atenție! A adapta, în acest caz, înseamnă a folosi ca sursă de inspirație, ca un exemplu de așa nu, adesea. Nu mă refer aici la plagiat. Nu plagia! Deși este o activitate destul de plăcută unora, este incorectă. Și aici voi da o explicație succintă.

A vedea ce face concurența și a plagia sunt două lucruri diferite. Am văzut fraze luate din materialele mele (cum ar fi cele ce se referă la auditul de texte, de exemplu) și atribuite altor autori. Nu este ok. Este bine să folosești concurența ca o metodă de stimulare a imaginației, dar nu este bine să furi munca concurenței. Asta este rețeta sigură a eșecului, dar și un risc de a avea de înfruntat probleme de ordin juridic la un moment dat.

Citește textele folosite de concurență și observă lacunele. Ce le scapă lor? Care segment al publicului este ignorat pe nedreptate? Aplică asta în favoarea ta.

looking over justin bieber GIF

  1. Folosește scheme de scriere a textelor

Atunci când nimic genial nu îți vine în gând, folosește scheme standarde de scriere a unui text. Vei observa că, odată cu practicarea tot mai îndelungată a copywriting-ului, vei crea sau vei adapta anumite scheme de scriere a textelor. Aceste scheme variază în funcție de tipul produsului / serviciului, scopul, motivul, publicul etc., pentru care scrii. Dar, în final, ele te ajută să ieși dintr-o gaură neagră a imaginației. Odată ce le însușești, vei conștientiza că ele sunt genial de simple și utile.

  1. Petrece timp cu copiii

Chiar nu este nevoie de anumite motive pentru a petrece timp cu copiii. O faci din plăcere. Dar știai că un copil îți poate oferi inspirația pe care o căutai atât de intens? Uitați-vă împreună la un film, răsfoiește-i cărțile, vorbește cu el. Totul ce vine din această lume a copilăriei este simplu, direct și concis. Aplică aceste metode și în textele tale, în cazul în care publicul țintă îți permite. Transmite-le mesajul într-o manieră simplă, relaxată și directă, exact cum o face marketingul pentru copii.

Love Ya GIF - Find & Share on GIPHY

 

  1. Cere sfaturi de la colegii de breaslă

Asta am făcut și eu în seara când scriam ultimele rânduri ale acestui articol. Am intrat pe grupul Copywriting Moldova de pe Facebook și am cerut sfaturi despre găsirea inspirației. Iată ce răspunsuri mega utile am primit:

  • Bea un pahar de vin;
  • Apelează la metoda de 3S: Somn, Sport și Sex;
  • Un vin roșu și un apus de soare;
  • Nu înceta să scrii;
  • Mergi la culcare, ia o pauză;
  • Ascultă muzică clasică;
  • Mănâncă un desert gustos.

Iar eu nu pot să nu fiu de acord cu încercarea acestor metode. În căutarea inspirației pentru a scrie un text, este imposibil să nu recunoști o idee utilă. Și, când inspirația se va reîntoarce sub forma unei idei mai bune, vei ști deja cum să o transformi într-o mașinărie de convertire a cititorilor în cumpărători.

Adriana.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *