Content Marketing

Landing Page – instrument minune sau nu prea?

By decembrie 11, 2019 februarie 15th, 2020 No Comments
Landing Page

Landing Page-ul este un instrument eficient, dar e o greșeală să crezi că este un „sol fertil și ideal” pentru generarea de lead-uri. Deși reprezintă unul dintre mijloacele de a extinde baza de clienți, de unul singur acesta nu poate rezolva problema creșterii vânzărilor. Nu exagera valoarea sa, profită, în schimb, de oportunitățile acestuia.

De ce și cum să folosești Landing page-ul pentru a rezolva problema de mai sus? Citește în articolul de mai jos.

Pentru început, un pic de recapitulare.

Landing Page- ul ( din eng., pagină de destinație), este pagina promovată, de regulă, cu ajutorul publicității contextuale, care are drept scop efectuarea (mai exact, ai vrea tu să efectueze) o acțiune de conversie de către vizitator (lead).

Adică, vizitatorul va comanda de la tine ceva care alcătuiește oferta ta – un serviciu, produs sau un abonament la adresa de e-mail a site-ului/blogului tău, în dependență de obiectivele pe care le urmărești prin crearea unui Landing.

Prima regulă în Landing: acesta trebuie să ofere un singur lucru/serviciu, după principiul:

1 Landing = 1 ofertă sau 1 serviciu.

Nu încerca să pui și să spui mai mult decât despre un produs într-un Landing. Conform statisticilor, 80% dintre vizitatori părăsesc pagina, dacă nu înțeleg esența propunerii chiar și din titlu, iar 20% citesc Landing-ul până la mijloc.

Este greșit să faci un Landing pe cinci bunuri și servicii diferite. Mai bine creează cinci pagini separate.

A doua regulă – descrie oferta „foarte concret”:

5 Landing-uri = 1 reducere de 10% la fiecare model, și nu despre modele în sine.

A treia regulă este ca Landing Page-ul să fie targetat. Mizează pe personificarea publicului tău țintă.

Astfel, Landing-ul este o pagină de destinație care conține o propoziție, care este descrisă foarte specific deja în titlu și extrem de vizată. Astfel de pagini de destinație pot face cu adevărat minuni în generarea de lead-uri.

Din ce este făcut un Landing Page?

Landing Page-ul este un constructor pe care îl asamblezi în ordinea corectă din câteva elemente cheie standartizate:

  • Titlu.
  • Ofertă.
  • Triggere care vând.
  • Lista beneficiilor.
  • Butonul „Apel la acțiune” (Call To Action).
  • Butoane ale rețelelor sociale.
  • Imagini și video.
  • Probe sociale (recenzii sau comentarii ale clienților).

Și astfel ne-am apropiat de o întrebare foarte importantă: cum măsurăm eficiența unui LP?

Schema simplă „creează un LP – și atrage traficul” nu merge întotdeauna, deoarece evenimentele se dezvoltă în funcție de diferite scenarii. Drept urmare, după lansarea unui LP, pot exista două opțiuni:

  1. Vei vedea efectul și vei crede în beneficiul absolut al LP-urilor.
  2. Nu vei vedea rezultatul și vei pierde complet credința în acest instrument.

Ambele opțiuni sunt amăgitoare și departe de starea reală.

În primul caz, chiar dacă nu ești implicat serios în măsurarea conversiei lui și nu încerci să o mărești, dar ai obținut un rezultat bun, atunci, chiar ai avut noroc. Atenție, asta nu garantează același succes în al doilea, al treilea sau al zecelea Landing.

În cel de-al doilea caz, nu te grăbi să fii dezamăgit. Fă o evaluare amănunțită a eficienței sale, folosind două lucruri:

  1. Emiterea de ipoteze;
  2. A/B Testing.

Nu există alte opțiuni pentru a crește eficacitatea unui LP! Nu există un astfel de specialist care „știe exact ce să facă”. Tehnicile care au funcționat 100% într-un subiect nu vor funcționa în altul.

Cum să crești conversia unui Landing?

Cu cât este mai corect asamblat, cu atât este mai mare conversia. Ce înseamnă în acest caz „mai corect”?

Foarte simplu: îți propui o ipoteză (părerea ta subiectivă despre ceea ce ar putea fi schimbat în Landing pentru al face atractiv pentru public) și o testezi, folosind A/B Testing.

A/B Testing este necesară, deoarece acesta este singurul mod de a testa eficacitatea Landing-ului și de a crește conversia. Rețete mai eficiente nu există.

Dacă ai mutat butonul CTA mai aproape de partea de sus a paginii, a crescut conversia de la aceasta? Continuă să testezi până obții conversia dorită. O creștere chiar de 1% oferă rezultate tangibile.

Landing – instrument ajutător

Este important să reții că Landing-ul nu poate fi singurul mod de a comunica cu publicul tău. Acest instrument funcționează doar în combinație – cu blogul companiei, cu rețelele de socializare, cu e-mail marketing. Vezi exemplul de mai jos, care ilustrează această teză:

Landing-ul a generat un lead. Persoana s-a interesat, dar nu a luat încă o decizie finală și are nevoie de confirmare. Apoi, vizitează site-ul tău și dacă nu ai publicat conținut convingător pe blogul tău, care poate influența decizia sa de a deveni client, atunci cel mai probabil această adresare nu va avea ca rezultat o comandă pentru tine.

De ce nu ar trebui să te bazezi doar pe Landing:

  1. Cu ajutorul unui Landing poți atrage clienți noi, dar sarcina unei afaceri este doar de a atrage clienți noi, ci și de a-i păstra pe cei existenți și de a-i recâștiga pe cei vechi. Clientului care a venit prin LP, dar nu a luat încă o decizie finală, îi oferi un site web promovat prin marketing de conținut.
  2. Landing-ul este un șablon care vinde în mod activ un serviciu sau un produs și impune oferta ta unui public. Impunerea activă este un minus imens al acestui instrument, deoarece nu funcționează cu toți oameni, iar numărul de „obosiți” ai unui LP este în creștere. Efectul oboselii este sporit prin exploatarea acelorași tehnici „de succes”, care au devenit monotone pentru o varietate de LP-uri. De exemplu, aceleași declanșatoare de vânzare, cronometre de contorizare, aceleași trucuri în texte.
  3. Landing-ul nu reduce costul lead-ului.

În concluzie, Landing-ul este un instrument bun, dar vizat și nu poate fi eficient decât în ​​legătură cu alte instrumente. Landing-ul ar trebui să fie un supliment pe un site care se dezvoltă prin marketingul de conținut.

Landing Page-ul tău îți aduce rezultate? Dar blogul? Sunt ele create „corect” și „completate” cu informații oportune și atrăgătoare?

Dacă ai „restanțe” la aceste subiecte, Agenția de Copywriting și Content Writing te poate ajuta. Click aici http://creativead.md/?ref=LPDecblog pentru detalii și primește gratuit un audit gratuit al Landing-ului și Site-ului sau/și al Blogului.

Leave a Reply

Don`t copy text!