SEO pentru începători – cele 10 lecții de bază pe înțelesul tuturor. Partea I.

Noțiunea de SEO devine deja mai cunoscută în rândurile oamenilor simpli, care până nu demult nici nu știau că așa concept există. Dacă sunteți un antreprenor și vreți să folosiți bazele SEO-ului pentru promovarea site-ului Dvs. sau sunteți o persoană care vrea să afle mai multe despre SEO, CreativeAd a pregătit acest ghid simplificat de SEO pentru începători.

SEO pentru începători

Să începem cu un mic și ”crud” exemplu despre cum funcționează SEO-ul. Google a creeat algoritme automatizate care clasează website-urile existente, inclusiv al Dvs. Acești algoritmi se numesc ”roboți” (sau spiders – în engleză) și au rolul de a cerceta website-ul Dvs., în baza a cel puțin 100 de indicatori, pentru a determina dacă acesta are valoare pentru World Wide Web sau nu. Acești indicatori iau în calcul traficul, conținutul de pe site, vechimea domeniului, etc.

SEO este acea ”artă” de a vă asigura că acești roboți sunt mulțumiți de ceea ce găsesc pe site-ul Dvs. și că îl vor plasa pe locurile de frunte în rezultatele motoarelor de căutare. Iată cum îi puteți face ”fericiți” pe acești roboți:

  1. Aveți nevoie de domeniu și hosting

Primul lucru pe care trebuie să îl cunoască începătorii este că set-up-urile gratuite de blog, disponibile pe internet, nu sunt pe placul micilor roboței. O mică investiție în domeniul și hostingul pentru site-ul Dvs., combinată cu o strategie de SEO corectă, vă vor plasa pe calea cea dreaptă.

 

  1. Aveți nevoie de conținut original

Nu uitați că scopul principal al lui Google este să ofere persoanelor rezultate relevante și utile. Cel mai important loc în strategia SEO pentru un website trebuie să îl ocupe conținutul original, care ar fi cu adevărat util celor ce se adresează motoarelor de căutare pentru a găsi răspuns la întrebările sale. Iată la ce momente trebuie să atrageți atenția:

  • Poze – utilizați imagini relevante conținutului articolelor de pe website-ul Dvs.
  • Video – tutorialele de genul Do It Yourself au cea mai mare priză la public când sunt însoțite de video relevante.
  • Instrumente și plugin-uri – Google adoră momentul când un website creează o anumită relație cu publicul său, iar instrumente utile, precum Calculatorul de greutate ideală sau Calculator de termen de sarcină sunt mici exemple de modalități de a face viața utilizatorilor mai ușoară.

SEO pentru începători

  1. Optați pentru o structură clară a permalink-urilor

Permalink-urile ajută oamenii să localizeze site-ul Dvs., cu toate paginile și postările sale. Permalink-urile constau din root și extension. Puteți schimba structura implicită a acestora în setările lor. Cel mai simplu ar fi să optați pentru numele postării. Astfel, dacă operați în WordPress, selectați Custom Structure, apoi scrieți /%postname%/.

O altă idee ar fi să cercetați ce cuvinte cheie le aveți ca target și să scurtați URL-ul Dvs. pentru a include acele cuvinte cheie.

 

  1. Folosiți o temă care este SEO optimizată

SEO-ul ar putea fi descris ca având două componente – off-site și on-site. Partea off-site include backlink-urile și social media, iar on-site SEO se referă la criterii, precum optimizarea temei. Acest moment este important, deoarece îl ajută pe Google să considere website-ul Dvs. drept unul de încredere și, de asemenea, să găsească conținutul Dvs. în multitudinea de rezultate generate de o căutare.

Iată cum ar trebui să fie tema folosită de Dvs.:

  • Să aibă o versiune compatibilă cu ecranele telefoanelor

Dacă site-ul Dvs. nu poate fi vizualizat și pe smartphone, veți pierde multe poziții, deoarece Google dă prioritate website-urilor mobile-friendly în căutările inițiate de pe smartphone-uri.

  • Să aibă un cod clar și simplu

Un cod ”curat” este ușor de citit de roboții Google, ce cercetează dacă website-ul Dvs. conține toate elementele pentru a fi considerat un site bun.

  • Să se încarce repede

Un site care se încarcă repede îmbunătățește experiența utilizatorilor. Folosiți plugin-uri cache pentru a grăbi încărcarea site-ului.

SEO pentru începători

  1. Folosiți backlinks, dar doar pe cele create în mod legal

Un backlink este linkul către site-ul Dvs. creat de alt website. Acesta sunt foarte utile, dar iată ce trebuie să știți despre dânsele:

  • Nu le cumpărați. Niciodată! – uneori, anumiți experți SEO cumpără backlink-uri ieftine, crezând că pot păcăli pe Google. Google le știe pe toate și va descoperi aceste metode mai devreme sau mai târziu.
  • Sursa backlink-urilor este importantă – contează mult dacă backlink-ul către site-ul Dvs. este generat de un blog cu un domeniu de lungă durată și un loc bun în SERPS (Search Engine Rankings Positions). Dacă backlink-ul este generat de un domeniu cu extensia .edu sau .gov, atunci considerați că ați tras lozul câștigător!

 

Pentru azi, ne oprim aici și vă lăsăm să procesați această informație. Revenim în curând cu Partea a II-a, unde vom scrie despre importanța sitemap-urilor, comentariilor, profilele pe rețelele sociale și multe alte tipsuri interesante!

 

 

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *