Copywriting

Triggere care vând sau cum poți câștiga încrederea clienților

By iunie 21, 2019 ianuarie 3rd, 2020 No Comments
trucuri psihologice în copywriting

Astăzi vom vorbi despre cel mai puternic instrument de marketing – triggerele psihologice. Acestea sunt niște îmbinări de cuvinte sau chiar propoziții întregi care vor influența cititorul să facă ce vrei tu – să cumpere de la tine.

Am pregătit mai jos cele mai puternice 10 triggere, care fiind utilizate corect, îți vor crește semnificativ performanța vânzărilor. Vezi și tu care sunt ele.

Conceptul

În rusă, cuvântul „trigger” este tradus ca „trăgaci”. Un fel de comutator. Dacă îl pornești, declanșezi anumite impulsuri electrice în creierul cititorului. Aceste impulsuri influențează o persoană să facă ceea ce proprietarul site-ului dorește de la el. De exemplu, îl motivează să facă click pe un link, să comande un serviciu, să cumpere, să se aboneze la newsletter etc.

Cu alte cuvinte, un trigger care vinde este un iritant care provoacă o anumită reacție în subconștientul cititorului și apoi o acțiune.

Trigger # 1. Preconcepții

Acestea sunt stereotipurile înrădăcinate în mintea publicului țintă. Cel mai adesea ele sunt asociate cu experiența de viață.

De exemplu:

  • Ieftin + realizat în China = calitate slabă, neîncredere;
  • Scump + producția germană = de înaltă calitate, de încredere.

Iată un exemplu real de utilizare a unui astfel de stereotip de către un producător de ferestre din plastic:

  • Pentru instalarea ferestrelor, compania noastră folosește materiale de calitate de la renumita firmă germană „SIEGENIA-AUBI”, care este principalul producător de acest tip de materiale nu numai în Europa, ci și în întreaga lume.

Astfel, clienții nu mai au întrebări cu privire la fiabilitatea și durabilitatea acestor ferestre.

Trigger # 2. Efectul de turmă / Dovezi sociale

Oamenii, adesea, urmează alegerea majorității. Acesta este un alt model creat de creierul uman. De ce să gândești singur, când poți repeta după ceilalți? Omenilor le este frică să iasă în evidență, să se îmbrace în afara modei, să se diferențieze în credințe sau în stilul de viață. Aici lucrează „factorul mulțimii” ca cârlig psihologic.

De exemplu:

  • Fraze cu: mii de oameni au încercat deja acest produs (serviciu etc.) și au fost mulțumiți („deja 20.000 de persoane au descărcat această aplicație!”, „10000 de utilizatori au apreciat calitatea serviciului nostru cu cel mai înalt nivel. Încearcă și tu!”);
  • Numărul de abonați sau utilizatori înregistrați, evaluări, recenzii. Cu ele este mai multă muncă, dar lovesc direct în țintă.

Orice utilizator, înainte de a se abona la un grup pe Facebook, va analiza numărul de abonați. După părerea lui, 5.000 de oameni nu pot greși cu alegerea. Funcționează și cu numărul de videoclipuri afișate pe YouTube.

  • Lista de clienți. Pentru segmentul B2B, unitatea „clienții noștri” funcționează foarte eficient ca dovadă socială. Mai ales dacă sunt branduri bine-cunoscute. Aceasta include un alt model de – credibilitate.

Trigger # 3. Autoritatea

Societatea întotdeauna urmează pe cineva. Are nevoie de un lider, de o autoritate cu care nu se contrazice. Și anume această caracteristică este adesea folosită în marketing, publicitate și copywriting.

De exemplu:

  • Titluri ( Există o diferență între „Cardiolog Marina Mihailova” și „Medic-cardiolog de cea mai înaltă categorie, șeful departamentul, Marina Mihailova”?);
  • Toate premiile, diplomele și certificatele posibile;
  • Categoria „Clienții noștri”;
  • Atributele autorității (halat alb + stetoscop în jurul gâtului, uniforma instalatorului etc.);
  • Link către autoritate.

Trigger # 4. Exclusiv

Acest trigger este complet opus „dovezii sociale”. Cu toate acestea, funcționează minunat. Ideea că vei avea un produs unic sau vei deveni client VIP te face să acționezi imediat.

De exemplu:

  • Tot felul de Prime-, VIP-conturi, acces limitat;
  • Produse limitate.

Cu cât este mai exclusiv un produs, cu atât mai mulți oameni vor să-l cumpere. Dar fii atent. Acest trigger poate juca împotriva vânzătorului. Studiul de piață arată că un produs se depreciază dacă este expus mai întâi ca deficit și apoi vândut ca fiind disponibil în mod public.

Pentru ca triggerul să funcționeze, vânzătorul trebuie să dovedească faptul că produsul nu va fi disponibil pe piață în viitor. Sau poate să-l cumpere dar numai de la tine.

Trigger # 5. Deficit

Acest trigger este strâns legat de cel precedent. O limită de timp joacă adesea un rol crucial în luarea unei decizii de cumpărare. Frica de a nu avea timp să cumpere ceva la un preț scăzut, de regulă, are prioritate asupra analizei importanței acestei achiziții.

Trigger # 6. Lăcomia

Oamenii sunt lacomi. Dorința de a obține ceva gratuit sau de a cumpăra mult la cel mai mic preț, de obicei, „umbrește” bunul simț. Iar persoana se grăbește să facă o achiziție.

Acestea pot fi bonusuri, reduceri, oferte excelente. Arătă clientului ce beneficii va pierde dacă nu profită imediat de oferta ta. Acest lucru îl va împinge la acțiune.

De exemplu:

  • Cumpără 3 produse la preț de 2;
  • Fiecare a doua jucărie cadou!

Trigger No. 7. Așteptare / anticipare

Scopul acestui trigger este de a provoca imaginația cititorului. Mulți oameni cred că această tehnică funcționează numai la femei. Nu este adevărat.

De exemplu:

  • Unde vei agăța aceste perdele? În sufragerie, vor crea atmosferă, în dormitor – intimitate;
  • După o lună de cursuri în sala noastră, corpul tău va arăta ca al actorilor mușchioși de la Hollywood!

Trigger # 8. Intriga / Curiozitate

Momentul în care episodul se sfârșește „în cel mai interesante moment”. Acest truc funcționează întotdeauna 100%. Intriga te „roade” și te obligă să urmărești următorul episod.

De exemplu:

  • Un nou nivel al jocului;
  • Textul din grup este întrerupt în cel mai interesant moment (apasă aici pentru a citi mai departe);
  • Promisiunea de a afla un secret la sfârșitul videoclipului;
  • Click pe imagine sau titlu („TOP-5 din cele mai „șocante” jucării pentru copii – nu ai mai văzut așa ceva!”, „Dacă mănânci acest produs zilnic, grăsimea va dispărea de la sine”, „Secretul profitului dublu al unui antreprenor din Ucraina”.

Trigger # 9. Simplificare

Nu complica. Viața și așa este atât de plină de dificultăți. Oferă cititorilor ce au nevoie – mai simplu și mai rapid.

De exemplu:

  • Cea mai ușoară modalitate de a obține 5000 abonați pe Instagram în 3 zile;
  • Un singur cuvânt îți poate salva căsnicia;
  • Cea mai ușoară cale de a lega cravata.

Trigger 10. Importanța cumpărătorului

Sentimentul importanței este unul dintre cele 6 cele mai importante nevoi umane. Deci, nu mai vorbi despre beneficiile produsului ci spune despre ce îi poate oferi acest produs omului. Dacă dorești să câștigi loialitatea clienților, arată-le cât de mult înseamnă ei pentru tine.

Iată un prim exemplu, așa cum a făcut Apple:

  • Cu iOS 11 iPhone-ul tău va deveni atât de deștept încât o să poată învăța de la tine. Atât de capabil încât poate rezolva obiectivele cele mai importante pentru tine. Atât de puternic încât nu vei putea fără el.

Ai observat că acest text nu este despre iPhone, ci despre tine? iPhone-ul este inteligent, dar nu mai inteligent decât tine. Foarte capabil, dar doar pentru a te ajuta. Oamenii se plictisesc de cuvintele despre calitatea și unicitatea produsului super cool. De la prima secundă, potențialul client ar trebui să găsească beneficiul pentru el însuși. Să înțeleagă că îi pasă de el. Și apoi va decide că nu poate fără acest produs.

Dacă vrei să înveți să aplici corect aceste 10 „trucuri” și astfel să crești în mod semnificativ potențialul de vânzare al contentului tău vino la Școala de Copywriting.

Nu le folosi pe toate zece odată, căci vei crea un sentiment de „îndrăzneală și impunere”. Pentru fiecare tip psiho, este potrivit un anumit grup de triggere, deci selectează-le atent sau apelează la o agenție profesionistă, care are experiență în acest domeniu, cum ar fi Agenția de Content Marketing și Copywriting CreativeAd.

Leave a Reply

Don`t copy text!